Narodili jsme se jako originál, tak neumírejme jako něčí kopie...

O x-faktoru

21. srpna 2008 v 23:03 |  X-faktor
X Factor má tři dějství - castingy, bootcampy a finálové večery. V nich o vítězství usilují soutěžící rozdělení do 3 skupin: jednotlivci od 15 do 24 let, jednotlivci od 25 let výše a vokální skupiny 2 - 6 lidí. Pro celkového vítěze je připraven milión korun a kontrakt s vydavatelstvím BMG.
Pro soutěžící, porotce i nás diváky bude ale mnohem důležitější "ten nehmotný" X Factor. Ten faktor, který způsobuje, že nás už při prvních tónech písně začne příjemně mrazit v zádech. Faktor, který nás přibije ke křeslům a když soutěžící dozpívá, stojíme jen o jediné - aby pokračoval dál, znovu a ještě. Ten tajemný X Factor, který buď máš... nebo jdeš.
Každé kolo této masové soutěže, ať už probíhá u nás, v Británii, Kolumbii nebo Kazachstánu, je především hledáním tohoto tajuplného faktoru. Je to pátrání po tom, čím to vlastně je, že nás něčí emotivní nebo citlivý zpěv dokáže tak zaujmout, až zapomínáme na svět kolem. Nekončící pátrání, jehož cíl nám stále uniká... ale proto je stále zábavnější a napínavější. Tím je totiž X Factor ze všeho nejvíc - napínavou zábavou.
Co nás čeká?
Tak jako každá reality show - a ostatně i jakákoli jiná show - i X Factor samozřejmě má svou gradaci, svůj vývoj, systematicky směřující k Velkému finále. K tomu ale soutěžící musí ujít dlouhou cestu. Za čtyři měsíce, po které se s nimi budeme na obrazovce setkávat, téměř jistě projdou značnou osobní proměnou.
Celkový vítěz X Factoru musí být vyzrálou osobností, která dokáže obstát v nemilosrdném světě showbyznysu i pod nevyhnutelnou mediální masáží. Na úvodní casting přitom mnoho z nich přijde ještě jako talentované, ale vyjukané mládě - případně skupina dvou až šesti "talentovaných mláďat". Co je (a nás) na této trnité a vzrušující cestě vlastně čeká?
Casting
První krok, který musí aspirant na slávu udělat, je zúčastnit se castingu. Ty probíhaly ve dvou kolech, z nichž první je zcela neveřejné. Jeho účelem je vyfiltrovat uchazeče, kteří by před porotou spíš pohořeli, než zazářili. X Factor není o Hvězdné pěchotě, ale skutečně jen o tom, co v kom je.
Ve druhém kole castingu, které již snímaly kamery, na adepty čekala ostřílená porota - Gábina Osvaldová, Ondřej Soukup a Petr Janda. Ti pak rozhodli, kdo se vrátí domů s prázdnou a kdo postoupí do semifinálového bootcampu.
Všechny castingy už proběhly koncem minulého roku. Zúčastnilo se jich v 5 městech České republiky téměř 7 000 soutěžících. Diváci ale nebudou o nic ochuzeni - během prvních pár týdnů odvysíláme všechno podstatné, co se během nich odehrálo, ze záznamu. Poslední z pěti "castingových" dílů uvidíte v neděli 2. března.
Bootcamp
Ti, kteří svým výkonem přísnou porotu přesvědčí, postupují do semifinále, tzv. bootcampu. V něm dostávají výraznou roli členové poroty. Z dosud pasivních porotců se totiž v semifinále X Factoru stanou spíše poradci soutěžících. Každý z nich dostane na starost jednu ze tří skupin soutěžících - jednotlivce od 15 do 24 let, jednotlivce nad 25 anebo dvou- až šestičlenné vokální skupiny (tzv. voicebandy).
Během semifinálových kol se porotci-poradci plně věnují každý své skupině, aby mohli soutěžícím věnovat maximální péči a pozornost. Je jenom na něm či na ní, které čtyři vybere jako nejlepší a vyšle je do finálového klání. Intenzivní soustředění vyvrcholí speciálním dílem, vysílaným mimořádně v pondělí - konkrétně 17. března ve 20 hodin. V tomto kole se dozvíme, kterých 12 talentů se utká v hlavním a rozhodujícím dějství X Factoru.
Finále
Od 23. března pak budou všechny nedělní večery patřit živě přenášeným finálovým vyřazovacím kolům. Ze dvanácti finalistů - po čtyřech z každé "stáje" - v každém kole jeden ve 23 hodin začne balit kufry a nechá místo zdatnějším, kteří dostali více hlasů od diváků. Prvního vítěze českého X Factoru budeme znát 1. června pozdě večer. Z jaké asi bude skupiny? A bude to muž nebo žena? Hledání právě začíná!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama